Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Ο 2ος Παμμεσσηνιακός Διαγωνισμός Ορθογραφίας: μια διαφορετική εμπειρία



2η θέση στη Β΄τάξη: Μπαλιάμη Όλγα, Β2
2η θέση στη Γ΄τάξη: Σπηλιώτη Κωνσταντίνα, Γ4

Φέτος ήταν η δεύτερη φορά που έλαβα μέρος στον διαγωνισμό ορθογραφίας. Πέρυσι είχε γίνει στο 1ο Γυμνάσιο Μεσσήνη, ενώ φέτος έγινε στην Καλαμάτα, στο Μουσικό Σχολείο.  Ήταν μια διαδικασία που μου άρεσε και ήθελα και πάλι να λάβω μέρος. Έτσι παρακολούθησα τα μαθήματα ορθογραφίας που έγιναν στο σχολείο μας αρχικά από την κ. Κωνσταντοπούλου και την κ. Σταματοπούλου και κατόπιν από τις κ. Λεβέντη και Φαββατά. Με βοήθησαν πολύ και είχα μεγαλύτερη σιγουριά. Βέβαια σε έναν διαγωνισμό ποτέ δεν ξέρεις πώς θα πάνε τα πράγματα.
Ο διαγωνισμός γίνεται σε 3 φάσεις. Η 1η φάση έγινε στο σχολείο μας και έπρεπε να γράψουμε σωστά  23 λέξεις. Η 2η και η 3η φάση έγιναν την Κυριακή, στις 25 Φεβρουαρίου στο Μουσικό Σχολείο Καλαμάτας. Η πιο δύσκολη φάση είναι η 2η, κατά τη γνώμη μου, γιατί δε διαγωνίζεσαι μόνο στην ορθογραφία, αλλά και σε άλλες γλωσσικές ασκήσεις.
Στη δεύτερη φάση δεν είχα άγχος. Πήγα κι έγραψα ό,τι ήξερα. Όσο περιμέναμε για τα αποτελέσματα, βρήκα φίλες μου από άλλα σχολεία. Όλα τα παιδιά συζητούσαμε για τα θέματα και τις εντυπώσεις μας. Πώς έγραψες εσύ αυτό, πώς εκείνο... Ήταν κι αρκετοί γονείς και καθηγητές και μας έλεγαν τη γνώμη τους. Με τα κορίτσια που λάμβαναν μέρος από το σχολείο μας ήρθαμε πιο κοντά, κάναμε παρέα και συζητούσαμε όλη την ώρα  περιμένοντας τα αποτελέσματα.
Όταν, όμως, μας κάλεσαν μέσα στο αμφιθέατρο κι άκουσα το όνομά μου πως είχα περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, τότε αγχώθηκα. Το αμφιθέατρο ήταν γεμάτο κόσμο!Έπρεπε να ανέβω στη σκηνή και να πω προφορικά ένα ένα γράμμα τη λέξη που είχα τραβήξει από την κληρωτίδα και κατόπιν να τη συλλαβίσω σωστά μπροστά στο κοινό και την κριτική επιτροπή. Η διαδικασία αυτή με άγχωσε, γιατί δεν είχα τη δυνατότητα να γράψω κάπου τη λέξη. Έπρεπε να τη φαντάζομαι, να τη βλέπω μπροστά μου!Όταν τελικά μείναμε δύο και διαγωνιζόμασταν, τότε αγχώθηκα περισσότερο. Τελικά, κατέλαβα τη 2η θέση και κέρδισα ένα λεξικό.  Ένιωσα πολύ περήφανη όταν με κάλεσαν στην απονομή και έβαλα στοίχημα με τον εαυτό μου για του χρόνου!
Μπαλιάμη Όλγα, Β2
Η αλήθεια είναι πως δεν είχα σκοπό να λάβω μέρος στον διαγωνισμό ορθογραφίας. Το αποφάσισα την τελευταία στιγμή. Πέρυσι δεν είχα λάβει μέρος, γιατί αγχώνομαι πολύ. Στην Α΄ φάση του διαγωνισμού πήγα πολύ καλά. Έτσι προκρίθηκα στις υπόλοιπες φάσεις. Βρήκα λίγο κουραστική τη διαδικασία όσον αφορά στη Β΄ και Γ΄ φάση, αφού η αναμονή ήταν πολύωρη. Το καλό ήταν πως τα αποτελέσματα θα αργούσαν να βγουν και βρήκα την  ευκαιρία να πάω μια βόλτα με τα υπόλοιπα κορίτσια που λάμβαναν μέρος στον διαγωνισμό.
 Όταν μας κάλεσαν για τα αποτελέσματα, δεν περίμενα να προκριθώ στη Γ΄ φάση. Σε αυτή τη φάση οι πέντε πρώτοι μαθητές έπρεπε να κάνουμε συλλαβισμό και να λέμε το κάθε γράμμα της λέξης ξεχωριστά. Στην ουσία μου έτυχαν εύκολες λέξεις, έκανα όμως ένα λάθος δύο φορές. Είπα λάθος ένα γράμμα της λέξης και μάλιστα σύμφωνο! Αντί για νι, είπα μι! Αν δεν το έκανα, θα συνεχιζόταν ο αγώνας ανάμεσα σε μένα κι ένα άλλο κορίτσι.
Τελικά, κατάλαβα πως είχα πολύ άγχος, μιας και δεν το συνειδητοποίησα το λάθος μου, αν και δεν ήταν ορθογραφικό. Ήταν ένα λάθος που το έκανα από τη νευρικότητά μου. Πιστεύω πως κανένα παιδί δεν πρέπει να αγχώνεται, αφού εξάλλου είναι ένας απλός διαγωνισμός και μια ευκαιρία να δοκιμάσεις τις δυνατότητές σου. Ο διαγωνισμός αυτός είναι μια πολύ ωραία εμπειρία, γιατί εκτός του ότι γνωρίζεις κι άλλα παιδιά με τα ίδια ενδιαφέροντα, διευρύνεις τις γνώσεις σου και μαθαίνεις να διαχειρίζεσαι το άγχος σου, τη νίκη αλλά και την ήττα σου!
Σπηλιώτη Κωνσταντίνα, Γ4